فرش و موکت تشریفاتی

09131629159-09124602254

فرش ماشینی بخریم یا فرش دستباف؟

سه شنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۷، ۰۵:۵۳ ب.ظ

فرش 1200 شانه تراکم 3600 در کارخانه های مطرح و معروف کاشان تولید می شود. بیشتر از نیم قرن است که فرش ماشینی وارد صنعت کشور شده است و توانسته در این مدت تحول عظیمی در تولید فرش ایرانی ایجاد کنند. بافت فرش دستباف ایران که زبانزد جهان است به تنهایی پاسخگوی حجم وسیع نیاز داخلی و خارجی نبوده و لازم بود محصولی که هم قیمت مناسب تر و هم سرعت تولید بیشتری دارد جایگزین آن شود. البته هنوز هم فرش دستباف با همان قدرت بافت شده و در بازار عرضه می شود و خریداران آن را هم قشر نسبتا مرفه جامعه تشکیل می دهند که بیشتر از هنر و صنایع دستی بودن این محصول لذت می برند و جنبه مصرف آن خیلی مطرح نیست. گرچه فرش دستباف به علت استفاده از پشم و الیاف طبیعی حساسیت زا نبوده و برای سلامتی هم مناسب است.

هم اکنون تولید انواع فرش 1200 شانه و فرش 1000 شانه درجه یک که هم سریعا تولید و به بازار عرضه می شوند و هم قیمتشان به نحوی است که همه مردم می توانند یک فرش مناسب برای منزلشان تهیه کنند باعث شده ایران در این زمینه کاملا مستقل شده و نیازی به واردات فرش نداشته باشد و حتی بهترین مدل های فرش ماشینی ایران از فرش 700 شانه گرفته تا فرش 1200 شانه و محصولی جدیدی با نام فرش 1500 شانه هم برای صادرات استفاده شده و ارزآوری آن هم برای کشور خوب بوده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی