فرش و موکت تشریفاتی

09131629159-09124602254

۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

فرش ماشینی بخریم یا فرش دستباف؟

سه شنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۷، ۰۵:۵۳ ب.ظ

فرش 1200 شانه تراکم 3600 در کارخانه های مطرح و معروف کاشان تولید می شود. بیشتر از نیم قرن است که فرش ماشینی وارد صنعت کشور شده است و توانسته در این مدت تحول عظیمی در تولید فرش ایرانی ایجاد کنند. بافت فرش دستباف ایران که زبانزد جهان است به تنهایی پاسخگوی حجم وسیع نیاز داخلی و خارجی نبوده و لازم بود محصولی که هم قیمت مناسب تر و هم سرعت تولید بیشتری دارد جایگزین آن شود. البته هنوز هم فرش دستباف با همان قدرت بافت شده و در بازار عرضه می شود و خریداران آن را هم قشر نسبتا مرفه جامعه تشکیل می دهند که بیشتر از هنر و صنایع دستی بودن این محصول لذت می برند و جنبه مصرف آن خیلی مطرح نیست. گرچه فرش دستباف به علت استفاده از پشم و الیاف طبیعی حساسیت زا نبوده و برای سلامتی هم مناسب است.

هم اکنون تولید انواع فرش 1200 شانه و فرش 1000 شانه درجه یک که هم سریعا تولید و به بازار عرضه می شوند و هم قیمتشان به نحوی است که همه مردم می توانند یک فرش مناسب برای منزلشان تهیه کنند باعث شده ایران در این زمینه کاملا مستقل شده و نیازی به واردات فرش نداشته باشد و حتی بهترین مدل های فرش ماشینی ایران از فرش 700 شانه گرفته تا فرش 1200 شانه و محصولی جدیدی با نام فرش 1500 شانه هم برای صادرات استفاده شده و ارزآوری آن هم برای کشور خوب بوده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ شهریور ۹۷ ، ۱۷:۵۳
فرش ماشینی

فرش گرد هم یک فرش تشریفاتی است

دوشنبه, ۵ شهریور ۱۳۹۷، ۰۶:۵۴ ب.ظ

هر وقت نام فرش تشریفاتی می آید ذهن همه به سوی کناره فرش تشریفاتی قرمز رنگ با حاشیه کرم می رود. در صورتی که امروزه تنوع فرش تشریفاتی به اندازه ای زیاد شده که این مدل یکی از قدیمی ترین و ساده ترین نوع فرش تشریفات به شمار می رود. برای مثال تالار های لوکس بزرگ برای ایجاد تشریفات بهتر از میزهای گرد و زیبایی استفاده نموده و زیر هر میز هم یک فرش گرد زیبا پهن می کنند. یا لابی هتل ها هم معمولا با یک فرش گرد تشریفاتی زیبا مفروش می شود. کناره فرش های تشریفاتی هم تنوع بسیار زیادی پیدا کرده اند و شما در حال حاضر می توانید هر طرح و رنگی که برای کناره فرش تشریفاتی مد نظرتان است و با دکور فضای شما همخوانی بیشتری دارد برای طراحی و تولید سفارش دهید.

در کاشان که کارخانه های فرش ماشینی زیادی فعال هستند شما می توانید طرح های متعدد جدیدی را بیابید که برای دکوراسیون و ایجاد تشریفات در اماکن تجاری مصرف می شود. سایت های معتبری هم وجود دارند که بافت فرش سفارشی خاص مثل فرش تشریفاتی گرد و بیضی، فرش های سایز بزرگ و به طور کلی کفپوش های خاص و متفاوت که در بازار پیدا نمی شوند را به شکل اختصاصی برای مشتریانشان انجام می دهند. این وبلاگ هم برخی از بهترین این شرکت ها را معرفی می کند و از طریق لینک ارتباط مناسبی هم بین شما و این سایت ها برقرار می کند. پس وبلاگ ما را به افرادی که به دنبال فرش های خاص سفارشی هستند معرفی کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ شهریور ۹۷ ، ۱۸:۵۴
فرش ماشینی

قوانین دکوراسیون با انواع فرش

پنجشنبه, ۱ شهریور ۱۳۹۷، ۰۵:۳۱ ب.ظ

امروزه فرش در طرح و مدل های متلف تولید می شود و این تنوع در حدی است که دیگر به آن تنها به عنوان یک زیرپایی نگاه نمی شود، بلکه یکی از بخش های مهم دکوراسیون منزل به شمار می رود و سایر لوازم منزل اعم از پرده، مبلمان و تابلو قاب عکس را متناسب با طرح و رنگ فرش انتخاب می کنند.

فرش تنها در قالب کلاسیک هم تولید نمی ود انواع تولیدات مختلف اعم از گبه سنتی، گلیم فرش فانتزی، شگی، شنل، فرش تشریفاتی و فرش سجاده ای در زیرمجموعه تولیدات فرش ماشینی کنونی هستند که هر کدام هم مصرف خاصی دارد. برای مثال فرش تشریفاتی که عمدتا به صورت کناره فرش قرمز ساده با حاشیه کرم بافت می شود مصرف تزیینی برای ورودی مکان های مسکونی و تجاری دارد و در مراسمات مهم دولتی و خصوصی هم در ورودی ها از این کفپوش تزیینی استفاده می شود.

فرش سجاده ای همانگونه که از نامش پیداست برای مفروش نمودن مساجد و حسینه ها و نمازخانه های مختلف استفاده می شود و طرح محراب گونه آن برای مرتب کردن صوصف نماز بسیار کاربردی و مفید است. گبه سنتی و گلیم فرش های فانتزی هم در هتل های و سوییت های اجاره ای و یا در منازل مسکونی در آشپزخانه یا اتاق خواب استفاده می شود. برخی طرح های خاص و زیبای گبه به عنوان فرش اصلی در وسط مبل هم قرار داده می شود. اگر بخواهید تمامی این محصولات را به صورت کامل در یک سایت مشاهده کنید. ما در این وبلاگ مجموعه فرش پرسان پارس را معرفی می کنیم. که تولید کننده و توزیع کننده همه محصولات مرتبط با فرش ماشینی می باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ شهریور ۹۷ ، ۱۷:۳۱
فرش ماشینی